Medytacja WDZIĘCZNOŚCI na zadowolenie z życia

Medytacja WDZIĘCZNOŚCI na zadowolenie z życia

Medytacja prowadzona ucząca praktyki wdzięczności. Za pomocą praktyki poczucia wdzięczności oraz ćwiczeń oddechowych i medytacji mindfulness pokazujemy sposób na zwiększenie zadowolenia z życia i poradzeniem sobie z odczuciem smutku oraz braku spełnienia.

Darmowa Medytacja WDZIĘCZNOŚCI na zadowolenie z życia

Na Spotify: https://open.spotify.com/episode/6qFK15NPvtO4B4hTKEkRih?si=TkYGb7kUS0a5HMFK9cdqtQ
Na Apple podcasty: https://podcasts.apple.com/us/podcast/medytacja-wdzi%C4%99czno%C5%9Bci-na-zadowolenie-z-%C5%BCycia/id1467458140?i=1000461998329
Na Google podcasty: https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9hbmNob3IuZm0vcy9iZTI1OWNjL3BvZGNhc3QvcnNz/episode/N2M3OGFlODctNGVkNy00M2RmLWI1NzgtYTUxZGQ0MGViODhi?sa=X&ved=0CAUQkfYCahcKEwiwz7i8sqrtAhUAAAAAHQAAAAAQAQ
Na innych platformach podcastowych: https://anchor.fm/chodz-na-slowko/episodes/Medytacja-wdzicznoci-na-zadowolenie-z-ycia-ea2sjj

Medytacja wdzięczności na YouTube

Transkrypt materiału Medytacja WDZIĘCZNOŚCI na zadowolenie z życia

Wszyscy znamy to poczucie, że nasze życie nie wygląda tak, jak powinno…

…że nie odnosimy wystarczających sukcesów,

nasze związki nie są idealne,

nie mamy tak wiele, jak inni.

Nieustanne rozczarowanie i brak satysfakcji sprawia, że przestajemy wierzyć, że kiedykolwiek osiągniemy prawdziwe szczęście. 

A wtedy nie dostrzegamy, jak wiele już mamy.

Bo tak naprawdę, jeśli nie jesteś szczęśliwy z tym co masz teraz, dlaczego myślisz, że byłbyś szczęśliwy mając więcej?

Poczucie wdzięczności jest potężnym narzędziem – im bardziej jesteś wdzięczny za to, co masz, tym więcej odnajdujesz rzeczy w swoim życiu, za które możesz być wdzięczny.

 Praktyka wdzięczności jest świetnym sposobem zarówno na początek i zakończenie dnia. Badania dowodzą, że poczucie wdzięczności jest związane z większą satysfakcją z życia, z poczuciem sensu i spełnienia, sprawia, że jesteśmy bardziej autentyczni, a nasze relacje z innymi silniejsze. W końcu poczucie wdzięczności sprawia, że odczuwamy mniej stresu, jesteśmy mniej skłonni do depresyjnych myśli i łatwiej przychodzi nam radzenie sobie z życiowymi przeszkodami. Najlepsze jest to, że wdzięczność to coś, co możemy praktykować codziennie, tu i teraz, wystarczy nawet kilka minut dziennie, ale bardzo ważna jest regularność. 

Tę medytację możesz wykonać leżąc lub siedząc, ważne żebyś był w spokojnym miejscu i mógł przez następne kilka minut poświęcić się w pełni temu ćwiczeniu.

Możesz zamknąć oczy jeśli pozwoli Ci się to bardziej skupić. 

Wyprostuj swoje plecy i weź głęboki, spokojny wdech przez nos, czując jak powietrze unosi twój brzuch, żebra i klatkę piersiową. A teraz powoli wypuść powietrze ustami.

Konfucjusz powiedział: “Narzekałem, że nie miałem butów, póki nie poznałem człowieka, który nie miał stóp.” 

Jednym z najłatwiejszych sposobów na odczuwanie wdzięczności jest refleksja nad tym jak wiele złych rzeczy nam się nie przydarzyło. W jak naprawdę szczęśliwych okolicznościach dane nam jest żyć. Jeśli teraz tego słuchasz, świadczy to o dostatku i ogromie możliwości jakie posiadasz. 

Wdech…i wydech…

Zdaj sobie sprawę, że nie możesz kontrolować wszystkiego, co dzieje się w Twoim życiu. Masz jednak wpływ, jak na to reagujesz. Możesz wybrać to, czemu poświęcasz swoją uwagę.

Wdech…i wydech…

Poczuj ciepło rozchodzące się z każdym kolejnym wydechem, płynące od brzucha ku klatce piersiowej i sercu.

Poczuj jak każdy kolejny głęboki wdech i wydech sprawiają, że od Twojego serca promieniuje kojące ciepło, rozluźniając całe ciało.

Skup się teraz na swoim oddechu, na chłodnym powietrzu, które wdychasz i ciepłym powietrzu, opuszczającym powoli Twoje płuca. Pozwól by uczucie wdzięczności wypełniało Twoje ciało. Obserwując swój oddech, spójrz na niego jak na bezinteresowny prezent od życia. Każdy Twój wdech to znak, że żyjesz, to możliwość, by cieszyć się kolejnym dniem, daje Ci szansę na wzbogacenie życia Twojego i innych. Uśmiechnij się delikatnie i zwróć uwagę, jak wiele radości może sprawić ta prosta czynność. I powiedz sobie w myślach, jestem za to wdzięczny/ lub wdzięczna.

Pomyśl teraz o Twoim otoczeniu. O osobie, która ostatnio Ci pomogła, poprawiła Twój humor, sprawiła, że na Twojej twarzy pojawił się uśmiech, dzięki której Twoje życie choć trochę stało się lepsze. Mógł to być ktoś z Twoich bliskich, może kierowca autobusu, miła Pani w sklepie, mijający Cię przechodzień, lub autor książki, którą czytasz, aktor z filmu, który wywołał w Tobie pozytywne emocje. 

Skup się na uczuciu, jakie w Tobie wywołał, czy to uczucie jest silniejsze teraz, gdy o tym myślisz? Weź głęboki wdech, skupiając się dokładnie na tym uczuciu. Jakie towarzyszyły mu okoliczności, dźwięki, emocje… Powoli wypuszczając powietrze ustami, pomyśl o tej osobie i szczerze powiedz po prostu dziękuje, pozwalając sobie na poczucie pełnej wdzięczności.

Pomyśl teraz o jakimś przyjemnym wydarzeniu, które spotkało Cię dzisiaj lub wczoraj. Może to być coś bardzo drobnego, np. promienie słońca, malujące się na szybach krople deszczu, zapach ulubionej kawy czy muzyka w Twoich słuchawkach. A może potrafisz być też wdzięczny za coś nieprzyjemnego?  Coś trudnego, przez co udało Ci się przejść, z czego potrafisz wyciągnąć lekcje, co Cię umocni i zaprocentuje w przyszłości. 

Skup się na tym wydarzeniu, na emocjach, które wywołało. Jakie zmysły były wtedy wyostrzone: wzrok, słuch, węch a może smak? Pozwól sobie na bycie wdzięcznym, za to że mogłeś to przeżyć. Zanurz się w tym wydarzeniu biorąc pełen wdech…. i z powolnym wydechem wyraź wdzięczność, mówiąc proste: dziękuję.

Przenieś swoją uwagę na siebie. Nie oceniaj się. Poczuj wdzięczność za to, kim jesteś. Bo nie musisz być nikim innym, niż sobą. Poczuj wdzięczność za tę chwilę.

Teraz będę odliczać od dziesięciu w dół, a Ty, razem ze mną, za każdym razem weź głęboki wdech i wydech, skupiając się na wdzięczności za obecną chwilę i nadchodzący dzień.

Powoli otwórz oczy i spójrz na to, co Cię otacza, przenosząc wdzięczność ze swojego wnętrza na cały otaczający Cię świat.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *