MEDYTACJA NA POCZĄTEK DNIA

Medytacja na początek dnia

Medytacja na rozpoczęcie dnia, pomoże Ci zebrać myśli, pozwoli skupić się na tym co najważniejsze. W tym odcinku za pomocą prostej narracji połączonej z ćwiczeniami oddechowymi i mindfulness . 10 minut by nabrać odpowiednie nastawienie na resztę swojego dni

Darmowa medytacja na początek dnia

Na Spotify: https://open.spotify.com/episode/6d7zqtFKWmtMajPdpv7USQ?si=hL20dkkkTQeL0ZgM3gAJ_A
Na Apple podcasty: https://podcasts.apple.com/us/podcast/medytacja-na-dobry-dzie%C5%84/id1467458140?i=1000464171755
Na Google podcasty: https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9hbmNob3IuZm0vcy9iZTI1OWNjL3BvZGNhc3QvcnNz/episode/OWQ5MTM5ZWUtNDA2ZC00YTY5LWExY2YtMDJlNjRiYWI0MGVi?sa=X&ved=0CAUQkfYCahcKEwiwz7i8sqrtAhUAAAAAHQAAAAAQAQ
Na innych platformach podcastowych: https://anchor.fm/chodz-na-slowko/episodes/Medytacja-na-dobry-dzie-eahtuf


Medytacja na początek dnia na YouTube

Transkrypt materiału MEDYTACJA NA POCZĄTEK DNIA

Medytować możesz w każdej chwili, o każdej porze. W ciągu dnia są jednak dwa momenty, gdzie medytacja może być szczególnie korzystna. To chwila po przebudzeniu, zanim zaczniemy dzień i tuż przed tym, gdy pójdziemy spać po całym dniu. 

Ta medytacja będzie idealna tuż po przebudzeniu lub pierwszych porannych czynnościach. Pozwoli Ci zachować spokój i skupienie przez resztę dnia, zebrać siły oraz skierować energię na to, co dla Ciebie najważniejsze.  To kilka minut tylko dla Ciebie. Potraktuj je jak prezent dla siebie tu i teraz, za który będziesz mógł sobie podziękować w przyszłości, bo te kilka minut wystarczy, by Twój dzień był lepszy.

Możesz tę medytację wykonać w dowolnym miejscu, w wygodnej dla Ciebie pozycji. Może to być nawet łóżko, z którego być może jeszcze nie wstałeś. Jeśli chcesz możesz zamknąć oczy. Zacznijmy. 

Weź głęboki wdech…. a teraz wydech….

Powolny wdech nosem… i wydech ustami…

Jeszcze raz, wdech i wydech…

Teraz postaraj się przedłużyć swój wdech, niech będzie powolny, jak najdłuższy WDECH… poczuj jak powietrze wypełnia Twoją klatkę piersiową, unosi Twój brzuch…. Przytrzymaj je kilka sekund. i WYDECH Wypuszczaj powietrze powoli ustami, czując jakie jest ciepłe opuszczając Twoje ciało. 

Powtórz to ćwiczenie jeszcze raz, głęboki, długi wdech przez nos… Przytrzymanie… i długi wydech…

Spróbuj utrzymać ten rytm, jednocześnie słuchając mnie. Jeśli Ci się nie uda, nie przejmuj się. Najważniejsze w tej praktyce jest to, że ją wykonujesz. 

Początek dnia jest wyjątkowo ważny, ponieważ to od niego zależy jakie będzie nasze nastawienie przez cały dzień. 

Zacznijmy od wyrażenia wdzięczności. Pomyśl o jednej rzeczy, jednej osobie, jednym wydarzeniu. O czymkolwiek, za co możesz być dziś wdzięczy

Skup na tym całą swoją uwagę. Weź wdech. I razem z wydechem poczuj rozchodzące się uczucie ciepła i wdzięczności.

Pamiętaj aby oddechy były głębokie, spokojne. Przed tobą Twój dzień. 

Początek dnia jest dobrym czasem na zaplanowanie tego, co chcesz dziś zrobić. Na co chcesz poświęcić swój czas. Planowanie swojego dnia to dobry nawyk, który możesz rozpocząć po medytacji, jednak teraz nie będziemy się na tym skupiać. W trakcie tej medytacji proszę Cię tylko o chwilę zastanowienia nad tym, co jest dla Ciebie dziś najważniejsze? 

Może to być jakaś rzecz, mogą to być emocje, może chcesz po prostu przejść przez ten dzień z uśmiechem? Może masz się zmierzyć z jakimś wyzwaniem?

A może chcesz po prostu bardzo dobrze wykonać swoją pracę, lub sprawić, by dzień kogoś innego był lepszy?

Zastanów się nad tą jedną rzeczą, która dla Ciebie jest najważniejsza. Daj na to sobie chwilę.

Skup ponownie uwagę na oddechu, weź głęboki powolny wdech… i wydech…

A teraz pomyśl o motywacji, o tym dlaczego to dla Ciebie ważne? Bardzo często wiemy co chcemy zrobić, wiemy jak to zrobić… ale rzadko zastanawiamy się tak naprawdę dlaczego. Zastanów się nad tym chwilę. Odpowiedź może być bardzo prosta. Ważne żeby była dla Ciebie istotna i prawdziwa.

Weź powolny wdech. Poczuj jak powietrze unosi Twoją klatkę piersiową i brzuch… I wydech.

Znając już swój cel dnia i motywację, jakie uczucia, emocje to w Tobie rodzi? Jak chciałbyś się czuć przez resztę dnia? 

Czy chciałbyś być radosny? Podekscytowany? Utrzymywać poczucie motywacji i determinacji w dążeniu do celu? A może czuć spokój i pełne skupienie? Może poczucie zadowolenia i rozluźnienia?

To może być cokolwiek, co Twoim zdaniem jest dla Ciebie najlepsze. Pomyśl o emocjach, które chciałbyś, aby Ci dzisiaj towarzyszyły. 

Weź głęboki wdech i poczuj jak wraz z powietrzem uczucie te wypełnia Twoje ciało… A teraz wypuść powoli powietrze i wyobraź sobie, że uczucie to rozlewa się po całym Twoim ciele, od czubka głowy, przez szyję, klatkę piersiową, ramiona, dłonie, brzuch, po nogi i stopy….

Weź teraz bardzo głęboki wdech…. przytrzymaj powietrze i wypuść je powoli przez usta.

Pamiętaj, że w trakcie dnia, gdy coś nie pójdzie po Twojej myśli, lub będziesz odczuwać stres i zdenerwowanie, zawsze możesz wrócić do oddechu i zwrócić uwagę na swoje emocje. Masz nad tym pełną kontrolę.

1 myśl na “MEDYTACJA NA POCZĄTEK DNIA”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *